Harley Davidson Knucklehead

Harley Davidson Knucklehead

Knucklehead

Η Harley Davidson 61E κατασκευάστηκε το 1936 και πήρε το παρατσούκλι “Knucklehead” («Κομποκέφαλη» σε… ελεύθερη μετάφραση) επειδή τα καπάκια των βαλβίδων έμοιαζαν με τους «κόμπους» μιας γροθιάς. Η Knucklehead μαζί με την WL είναι τα σημεία που σχημάτισαν τη γραμμή την οποία θα ακολουθούσε η Harley Davidson στα μοντέλα της και, επί της ουσίας, ακολουθείται μέχρι και σήμερα.

Harley Davidson Knucklehead

Η 61 Ε ήταν το πρώτο μοντέλο της HD που διέθετε εξαρχής κινητήρα με τις βαλβίδες επικεφαλής και, σε αντίθεση με τα προηγούμενα μοντέλα, δεν είχε γίνει αλλαγή της κεφαλής με βαλβίδες διατεταγμένες στο πλάι, στην πορεία της παραγωγής της. Αυτή η διαφοροποίηση επέτρεψε την παρουσία ενός μόνο εκκεντροφόρου καθώς και ημισφαιρικών θαλάμων καύσης. Το «παρών» έδινε και ένα σύστημα κυκλοφορίας λαδιού που βελτίωνε την αξιοπιστία και περιόριζε την κατανάλωση του. Ο αερόψυκτος V2 διέθετε 989 κ.ε. και απέδιδε 37 ίππους στις 4.800 σ.α.λ., ενώ η τροφοδοσία γινόταν από ένα καρμπυρατέρ της Linkert.


Ήταν μάλιστα τέτοια η πρωτοπορία της 61 Ε που διέθετε… μπαταρία, πηνίο και μανιβέλα. Η μετάδοση γινόταν με αλυσίδα μέσω ενός τετρατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων με το λεβιέ στο χέρι, ενώ ο συμπλέκτης ήταν ξηρός πολύδισκος. Το πλαίσιο ήταν σωληνωτό κλειστό και η μπροστινή ανάρτηση αποτελείτο από ένα πιρούνι με οδηγούντες σωληνωτούς βραχίονες. Υπήρχαν ταμπούρα εμπρός και πίσω, ενώ οι δύο τροχοί μπορούσαν να αλλάξουν θέσεις μεταξύ τους (κάτι αρκετά συχνό, είναι η αλήθεια, για τις μοτοσυκλέτες της εποχής). Το βάρος άγγιζε τα 235 κιλά και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 160 χλμ.

Harley Davidson Knucklehead


Ωστόσο, σημαντικό ρόλο στην επιτυχία τηςKnucklehead, έπαιξε και η εμφάνισή της. Το εντυπωσιακό ντεπόζιτο με τα πλήρη και ευανάγνωστα όργανα, τα όμορφα καμπυλωτά φτερά, η εξάτμιση με σιγαστήρα Burgess σε σχήμα ουράς ψαριού (fishtail), η κόρνα κάτω από τον εμπρόσθιο φανό και αρκετές άλλες λεπτομέρειες, έκαναν την 61 Ε εκτός από τεχνολογικά… προηγμένη και ιδιαίτερα όμορφη.

Harley Davidson Knucklehead

Με αυτό το μοντέλο, η μέχρι τότε συντηρητική Harley Davidson, έκανε την ανταγωνίστρια Indian να τρέχει και να μην φτάνει. Η Knucklehead έδωσε στην αμερικάνικη εταιρεία το προβάδισμα τόσο στο σχεδιασμό και στην αξιοπιστία, όσο και στις πωλήσεις.

Από τότε (1936) έως και σήμερα η Harley Davidson παραμένει η κορυφαία εταιρεία κατασκευής μοτοσυκλετών στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.

Hey Knuckleheads… Κάντε ένα like στη σελίδα μας στο Facebook!