Hardly Davidson

Hardly Davidson

Άλλο Harley Davidson και άλλο Hardly Davidson

Έχεις όνειρο ζωής να αγοράσεις μία Harley!

Έχεις όμως και το “κόλλημα” (που έχει και ο φίλος μου ο Νίκος) και θέλεις να είσαι “ο πρώτος κ@λος που θα κάτσει πάνω στη σέλα”!

 Έλα όμως που η άτιμη η κρίση δεν επιτρέπει ανοίγματα και που (σε αντίθεση με αυτό που έλεγε η πρωθυπουργάρα μας), λέφτα ΔΕΝ υπάρχουν!

Τι κάνεις;

 Το “αφήνεις” για αργότερα;

 Κάνεις την καρδιά σου “πέτρα”, πας αντίθετα στις απόψεις σου και παίρνεις μεταχειρισμένη;

Απλά ονειρεύεσαι;

 Harley-Davidson-Street4

Τίποτα από τα παραπάνω, επειδή η Harley Davidson αποφάσισε να δώσει λύση στο πρόβλημα.

Μια Harley Davidson… Hardly Davidson;

Παρουσίασε, λοιπόν, τις “Harley του φτωχού”.

Πρόκειται για δύο εντελώς καινούργιες μοτοσυκλέτες 750 και 500cc.

Τα νέα μοντέλα ανήκουν στην οικογένεια Dark Custom και “φοράνε” υγρόψυκτους V-2 κινητήρες Revolution X. Αμφότεροι έχουν περιεχόμενη γωνία κυλίνδρων 60°, διαθέτουν τετραβάλβιδες κεφαλές και τροφοδοσία μέσω ψεκασμού. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6 σχέσεων, η μετάδοση γίνεται με ιμάντα (Belt-Drive), οι δαγκάνες των δύο δισκόφρενων είναι μονοπίστονες, το μεταξόνιο έχει μήκος 1.510 χιλιοστά, οι διαστάσεις των τροχών είναι 15” πίσω και 17” μπροστά, ενώ η ζυγαριά σταματάει λίγο κάτω από τα 220 κιλά και το ύψος της σέλας φτάνει τα 635 χιλιοστά.

Η παραγωγή θα γίνεται στο Κάνσας των ΗΠΑ για τα μοντέλα της αμερικάνικης, μεξικάνικης και καναδέζικης αγοράς, ενώ για τον υπόλοιπο πλανήτη τα μοντέλα θα κατασκευάζονται στην Ινδία.

Αρχικά θα κυκλοφορήσει το μοντέλο των 750cc και αμέσως μετά θα ακολουθήσει το μικρό αδελφάκι με τιμή που αναμένεται να φτάνει κοντά στα 7.000€.

Τώρα θα μου πείτε: “Μα καλά; τα 7 χιλιάρικα τα θεωρείς λίγα;”

Δεν τα θεωρώ καθόλου λίγα, αλλά σε σχέση με το ποσό που πρέπει να διαθέσει κάποιος για να αγοράσει ένα softail μοντέλο, τα 7.000 € είναι… μια χαρά!

Harley-Davidson-Street3

Το θέμα είναι κατά πόσο οι νέες Harley Davidson Street… είναι Harley Davidson! (Αν και θα έλεγα πως εφόσον “φέρουν” επισήμως το σήμα της αμερικανικής εταιρείας, δεν μπορεί κανείς να αμφισβητίσει τη… “Χαρλεοσύνη τους!”)

Κάπου εδώ αξίζει τον κόπο να αναφέρω ότι (όπως έχω ξαναγράψει) η HD μου θυμίζει την πορεία που διαγράφει η Porsche.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, για πολλά χρόνια, είχε “κολλήσει” ουσιαστικά σε ένα σπορ μοντέλο 2+2 θέσεων, με αερόψυκτο boxer κινητήρα, τοποθετημένο πίσω. Φυσικά αναφέρομαι στη θρυλική 911.

Η Porsche στην προσπάθειά της να παρουσιάσει και κάτι άλλο αξιόλογο, έβγαλε αρκετά μοντέλα τα οποία στην εποχή τους θεωρήθηκαν “πατάτες”, αν και τώρα (αρκετά χρόνια μετά τις πρώτες τους κυκλοφορίες) θεωρούνται κλασσικά.

Για παράδειγμα οι 914, 924 και 944 χωρίς να είναι “κακά αυτοκίνητα”, δεν συγκίνησαν τους οπαδούς της εταιρείας και δεν ήταν λίγες οι φορές που ακούστηκαν σχόλια του τύπου: “Audi με λάθος σήμα, σπορ VW (924)” κ.λπ.

Κάποια στιγμή η Porsche αποφάσισε να εκσυγχρονίσει τη ναυαρχίδα της χαρίζοντάς της έναν υδρόψυκτο κινητήρα. Επίσης έβγαλε στην παραγωγή μοντέλα που ως τότε θεωρούνταν μακρυά από τη φιλοσοφία της. Κάπως έτσι “έσκασε μύτη” η (πασίγνωστη στο €λλαδιστάν) Cayenne, ενώ είδαμε και “μικρότερα” μοντέλα όπως η Boxster και ακολούθησε η τετραθέσια Panamera.

Harley-Davidson-Street1

Hardly Davidson.. με τα “όλα τους”

Παρομοίως η Harley Davidson είχε “κολλήσει” στις custom μοτοσυκλέτες με αερόψυκτους V2 κινητήρες μεγάλου κυβισμού. Έγιναν κάποιες προσπάθειες διαφοροποίησης, αρχικά μέσω της Cagiva με τα “ανεπανάληπτα” on-off μοντέλα, στα οποία η HD έχει βάλει το σήμα της (και ως γνωστόν την υπογραφή μας και το… σήμα μας πρέπει να προσέχουμε που τα βάζουμε).

Σίγουρα, αυτά τα μοντέλα δεν θυμίζουν σε τίποτα την κλασσική εικόνα που έχουμε στο μυαλό μας όταν σκεφτόμαστε μία μοτοσυκλέτα Harley Davidson, αλλά η “άδεια τους” δεν παύει να γράφει Harley.

Αρκετά χρόνια αργότερα μέσω της Buell παρουσίασε κάποιες μοτοσυκλέτες δρόμου, ενώ έκανε και το μεγάλο βήμα, τολμώντας να βγάλει στην αγορά την υδρόψυκτη V-Rod (για την οποία έχουν γίνει “μεγάλες μάχες” σχετικά με το “πόσο Harley είναι”).

Harley-Davidson-Street5

Υγρόψυκτες Harley Davidson ή και αυτές… Hardly Davidson;

Ας επιστρέψουμε όμως στο 2014, (με την υγρόψυξη να εξαπλώνεται και στα υπόλοιπα μοντέλα, κυρίως για να μπορέσει η εταιρεία να ανταποκριθεί στα αυστηρά όρια εκπομπών ρύπων) και ας δούμε κατά πόσον οι νέες μοτοσυκλέτες ανταποκρίνονται σε αυτά που περιμένει κάποιος από μια Harley Davidson.

Καταρχάς θεωρώ πως η εμφάνιση είναι υποκειμενική, αν και τα πρώτα σχόλια στο διαδίκτυο δεν ήταν καθόλου κολακευτικά. Ατάκες του στυλ: “Θυμίζει κινέζικο αντίγραφο Harley”, “μοιάζει με γιαπωνέζικο custom που προσπαθεί να… μοιάζει με Harley” και άλλα τέτοια “ωραία”, “δίνουν και παίρνουν”.

Αν βέβαια θέλετε την προσωπική μου άποψη, η εμφάνιση των νέων μοτοσυκλετών δεν με ενθουσιάζει. Επίσης, επειδή είμαι και… ολίγον “old school”, θα έλεγα πως με ξενίζει η υδρόψυξη, ενώ υπάρχει και κάτι στην εμφάνιση των “μικρών αδελφών” που με “χαλάει”. Πιστεύω πως αν βγάλεις τα λογότυπα πάνω από τη Street, δεν… “πείθει” για Harley! Έτσι που έχουν έρθει τα πράγματα, η Star Bold (Yamaha) θυμίζει πιο πολύ Harley, από τις… Harley Street!

Harley-Davidson-Street2Tον Οκτώβριο, οπότε και αναμένονται τα νέα μοντέλα στην Ελλάδα, θα δούμε τις Street 750 και 500 από κοντά και ευελπιστώ να κάνουν την ευχάριστη έκπληξη και να αποδειχθούν μια “προσιτή πρόταση της εταιρείας στους νέους αναβάτες” και μια πολύ καλή βάση για customizing.

Το τελευταίο μάλιστα, θεωρώ πως θα είναι και το δυνατό χαρτί της Harley Davidson, όσον αφορά το λανσάρισμα των νέων μοντέλων στις αγορές. Η δυνατότητα της εξατομίκευσης σε συνδυασμό με το πολύ δυνατό brand name, θα κάνει πολύ κόσμο να κοιτάξει προς τα νέα μοντέλα.

Για το τέλος άφησα κάτι που πιστεύω ότι θα δώσει τροφή για συζητήσεις επί συζητήσεων. Θεωρώ πως η Harley Davidson ως άλλος… “Πάπας των custom”, παρουσιάζοντας τις νέες “μικρές” μοτοσυκλέτες και υιοθετόντας την υγρόψυξη, δίνει (έστω και άθελά της) “άφεση αμαρτιών” σε όλα τα υπόλοιπα “σεμνά και ταπεινά” custom που επειδή δεν διέθεταν κτηνώδη αερόψυκτο ή/και V2 κινητήρα θεωρούνταν… “παρακατιανοί”!

Πλέον, ο μοναδικός συνδυασμός πολλών κυβικών, αερόψυκτου V2 και ιμάντα κίνησης, έπαψε να υφίσταται και αυτό από μόνο του ανοίγει το δρόμο για ενδιαφέρουσες εξελίξεις.

Είτε Harley Davidson είτε Hardly Davidson…

Let the good times roll!