Real Biker?


Hardly a Davidson1 honda-shadow-750

Είσαι πραγματικός biker  αν καβαλάς custom  και ΔΕΝ είναι Harley  Davidson;

Τι ερώτημα κι αυτό;

Οι κάτοχοι Harley  θεωρούν (και ίσως να μην έχουν και πολύ άδικο) πως όλοι όσοι έχουν custom  bike προερχόμενο από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, θα ήθελαν στην πραγματικότητα να έχουν ένα «καυτό αμερικάνικο μέταλλο».

Hardly a Davidson harley-davidson-riders

Από την άλλη πλευρά, οι κάτοχοι custom  εκτός Harley  Davidson, θεωρούν τους «Χαρλεάδες» φαντασμένους ψηλομύτες που έχουν πιο πολύ «μούρη», «τουπέ» και χρήμα, παρά πραγματικό riding spirit.

Μάλλον όμως, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα πράγματα στη ζωή, η αλήθεια βρίσκεται κάπου… στη μέση.

Ως «γνήσιος εξωτερικός υπάλληλος» και ως μοτοσυκλετιστής έχω γνωρίσει ΠΟΛΛΟΥΣ μηχανόβιους. Μερικοί όμως θα μου μείνουν αξέχαστοι για τον έναν ή τον άλλο λόγο.

Hardly a Davidson-hd-breakout-bsΔεν θα ξεχάσω τον τυπάκο που πέτυχα στου Γουδή και έκανε delivery  με… Sportster 1200. Ναι καλά διαβάσατε. Επρόκειτο για ένα παλιό και ταλαιπωρημένο sportster που το αγόρασε αρκετά οικονομικά και δούλευε με αυτό delivery  για να το ξεχρεώσει. Το ίδιο χαραγμένος στη μνήμη μου (αλλά για διαφορετικούς λόγους) θα μείνει ο ματσωμένος γνωστός μου με τη Harley  των δεκάδων χιλιάδων ευρώ, αλλά σχεδόν μόνιμα παρκαρισμένη στο πάρκινγκ του, «λόγω έλλειψης χρόνου» όπως συνήθιζε να μου λέει.

Και οι δύο έχουν Harley Davidson, αλλά απέχουν όσο η νύχτα με την ημέρα. Φυσικά θα μπορούσε κάποιος να πει: «εντάξει ρε φιλαράκο, αλλά το τυπάκι με τη Sportster ανήκει στη μειονότητα των Χαρλεάδων».  Γιατί όμως; Ο άλλος δεν ανήκει σε μία διαφορετική μειονότητα; Το ότι κάποιος καβαλάει Harley δεν σημαίνει αυτόματα πως είναι και ματσωμένος.

Βεβαίως και πρέπει να έχεις μια σχετική οικονομική ευχέρεια για να αποκτήσεις και να συντηρήσεις μια Harley (ειδικά στις μέρες μας), αλλά πρέπει να έχεις και το πάθος, τη λόξα και την κ@*^@ για να την αγοράσεις.

Hardly a Davidson dsΣτον αντίποδα βρίσκονται οι λοιποί «τσοπεράδες». Ειδικά παλαιότερα είχε γεμίσει ο τόπος με Virago, Steed και Shadow. Έκανε όμως «μπαμ» ποιοι τις είχαν αγοράσει επειδή γούσταραν τις «τσοπεριές» και ποιοι τις πήραν επειδή «ήταν χαμηλές και τους διευκόλυναν στην οδήγηση».

Για παράδειγμα ο κυριούλης με τη Virago και την πλαστική βαλίτσα πίσω, ελάχιστη σχέση έχει με αυτόν που έχει ένα προσεγμένο και customαρισμένο Vulcan. Πιθανότατα κανένας από τους δύο δεν έχει τα λεφτά να αγοράσει μία Harley, αλλά είναι εξίσου πιθανό να μην βλέπουν και το λόγο για τον οποίο θα πρέπει να δώσουν μια μικρή περιουσία, για να αγοράσουν μια.

Έχω την τύχη να έχω καβαλήσει αρκετές Harley και κακά τα ψέματα, τα άτιμα τα κυβικά… δεν «κρύβονται»! Η ροπή, ο ήχος, ο σχεδιασμός, ακόμα και ο τρόπος με τον οποίο σε κοιτάνε στο δρόμο, είναι άπαιχτα. ΟΜΩΣ… (με εξαίρεση τη ροπή), τα περισσότερα πράγματα είναι στο μυαλό μας και συνδέονται με το… marketing  της κάθε εταιρείας.

Hardly a Davidson star motorcycleΔεν είναι τυχαίο πως στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού Easyrider, η μοναδική εταιρεία που διαφημίζει τις μοτοσυκλέτες της, είναι η… Star Motorcycles.

Η ποια;;; θα μου πείτε τώρα!

Η Star.

Όπως η Toyota  λάνσαρε τη Lexus  ως μια μπράντα με πολυτελή αυτοκίνητα, έτσι και η Yamaha  λανσάρει πλέον τη Star  ως μια μπράντα με custom μοτοσυκλέτες. Μάλιστα το Easyriders  ως… ανταπόδοση των διαφημιστικών καταχωρήσεων, έκανε και μια παρουσίαση μιας full customized μοτοσυκλέτας Star.  Κάτι τέτοιο πριν από λίγο καιρό θα ήταν αδιανόητο.

Όπως αδιανόητο ήταν να σκεφτούμε υδρόψυκτη Harley  Davidson, μέχρι που εμφανίστηκε η VRod. Ας μην πούμε καλύτερα για τις σκέψεις  επέκτασης της υγρόψυξης και στα υπόλοιπα μοντέλα. Βλέπουμε λοιπόν, ένα-ένα τα όρια μεταξύ των εταιρειών να γίνονται λιγότερο σαφή.

Hardly a Davidson Drag starΜε έχω τσακώσει να απολαμβάνω τη βόλτα με μια κλασσική Triumph και να την καταβρίσκω με ένα θαυμάσια φτιαγμένο Dragstar 400. Μάλιστα ο ευτυχής κάτοχος της Dragstar  με διαβεβαίωνε (και δεν έχω λόγω να μην τον πιστέψω) πως δεν άλλαζε τη μοτοσυκλέτα του για «καμία Harley του κόσμου». Στη μοτοσυκλέτα του είχε βρει τη «χρυσή τομή», όπως έλεγε. Λίγα κυβικά για να μην τον τσακίζει το ελληνικό κράτος με φόρους, τέλη και ασφάλειες, ωραία εμφάνιση (όντως την είχε κάνει κούκλα) και πάνω από όλα… ήταν η μοτοσυκλέτα ΤΟΥ!

Hardly a Davidson honda-shadow-phantomΔεν «περίμενε» και δεν είχε ανάγκη την έγκριση κανενός, για να απολαμβάνει και να γουστάρει τις βόλτες με τη μηχανή του. Αλλά κι εκείνος δεν έδινε καμία σημασία στο τι καβαλάει ο άλλος. Αν (κι ο άλλος) είχε μια μοτοσυκλέτα και καλή διάθεση, μπορούσαν να φτάσουν «μέχρι την άκρη του κόσμου».

Παλαιότερα μου «την έδινε» η «ρατσιστική διάθεση» κάποιων Χαρλεάδων, απέναντι στους «μη έχοντες Harley», όπως με ενοχλούσε και η στάση των υπόλοιπων τσοπεράδων που έλεγαν πως όλοι οι Χαρλεάδες είναι ψώνια.

Hardly a Davidson honda-shadow-1100Τώρα δεν με ενοχλεί τίποτα από αυτά. Καβαλάω αυτό που γουστάρω, αυτό που μπορώ και κυρίως αυτό που… έχω! Είναι σίγουρα καλύτερο από το να μην καβαλάω καθόλου. Αν κάποιος θέλει να μπει στο παιχνίδι να διαχωρίζει τους μοτοσυκλετιστές από τη μάρκα της μοτοσυκλέτας τους… δικό του πρόβλημα!

Εμένα μου φτάνουν δύο ρόδες, ένας κινητήρας ανάμεσα στα πόδια μου και ανοικτός δρόμος.

Αν υπάρχει και καλή παρέα… ακόμα καλύτερα!

Leave a Reply