Υγρόψυκτες Harley;

Υγρόψυκτες Harley

Έχει αρχίσει να γίνεται αρκετή συζήτηση σχετικά με έναν νέο κινητήρα από τη Harley Davidson.

Υγρόψυκτες Harley. Πόσο διαφέρουν;

Η πιο σημαντική διαφορά, από τους μέχρι τώρα κλασσικούς αερόψυκτους V2 (με εξαίρεση τον κινητήρα του VRod), είναι πως θα διαθέτει υγρόψυξη!

Ναι, δεν σας γελούν τα μάτια σας, ούτε γράψαμε κάτι λάθος. Ο νέος V2 της εταιρείας από το Milwaukee αναμένεται να είναι υγρόψυκτος, με… ιδιαίτερη ικανότητα στην «κάλυψη – απόκρυψη».

Τι εννοούμε;

Μιλάμε για ένα κινητήρα ο οποίος θα ψύχεται με υγρό, αλλά θα μοιάζει αερόψυκτος.

140613 harley-davidson-water-cooled-heads-3

Βλέπετε, η συντριπτική πλειονότητα των φίλων της Harley Davidson, δεν φαίνονται να είναι διατεθειμένοι να αποχωριστούν το κλασσικό look και την απλουστευμένη ομορφιά ενός αερόψυκτου δικύλινδρου σε διάταξη V κινητήρα.

Έτσι η HD θέλει να επιτύχει ικανοποιητική ψύξη των κεφαλών στα touring  μοντέλα, κρύβοντας δύο ψυγεία και δύο ανεμιστήρες μαζί με τα εύκαμπτα καλώδια ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, πίσω από το fairing. Η αντλία νερού αναμένεται να βρίσκεται χαμηλά στο κέντρο του πλαισίου. Η βασική αρχή της λειτουργίας του συστήματος, φαίνεται να είναι σχετικά απλή, με το ψυκτικό υγρό να «περνάει» από τις κεφαλές και από τις βαλβίδες, πριν γυρίσει στα ψυγεία.

140613 harley-davidson-water-cooled-heads-5

Πόσες υγρόψυκτες Harley αντέχουμε;

Οι πληροφορίες που άφησε η Harley Davidson  να διαρρεύσουν, αφήνουν να εννοηθεί πως το σύστημα είναι κατασκευασμένο με τέτοιο τρόπο, που θα μπορούσε να τοποθετηθεί και στην υπόλοιπη γκάμα της εταιρείας. Επίσης υπάρχουν αρκετές φήμες πως στο σχεδιασμό του συστήματος έχει «βάλει το χεράκι της» και η Porsche. Άλλωστε είναι γνωστό πως και οι Γερμανοί, προσπάθησαν αρκετά να πείσουν τους πελάτες τους να απαρνηθούν τον αερόψυκτο boxer της 911.

140613 harley-davidson-water-cooled-heads-4

Η HD  θα πρέπει να εργαστεί αρκετά, όχι μόνο στο τεχνολογικό κομμάτι, αλλά και στο κομμάτι του marketing, προκειμένου να μπορέσει να κάνει τους λάτρεις του «Αμερικάνικου μέταλλου», να δεχθούν τα μοντέλα με το νέο κινητήρα ως «πραγματικές Harley», (κάτι που μάλλον δεν συνέβη με το VRod) και να «απολέσουν» το χαρακτηριστικό «τσικ – τσικ» του αερόψυκτου V2.

Βέβαια, με τους περιβαλλοντολογικούς περιορισμούς να σφίγγουν όλο και περισσότερο, η υγρόψυξη ίσως και να αποτελεί μονόδρομο, εκτός αν οι τεχνικοί μπορέσουν να «φέρουν τα πάνω, κάτω», κατασκευάζοντας ένα πολύ πιο «καθαρό» και οικονομικό αερόψυκτο σύνολο.

140613 harley-davidson-water-cooled-heads-2

Οι συζητήσεις στα blogs  έχουν πάρει φωτιά, με τις απόψεις να διίστανται. Κάποιοι υποστηρίζουν πως η HD  θα έπρεπε ήδη να έχει εκμεταλλευτεί τον ήδη υπάρχων υγρόψυκτο κινητήρα, ειδικά για τα «ταξιδιάρικα» μοντέλα της. Κάποιοι άλλοι, ούτε που θέλουν να ακούσουν για… υγρόψυκτες Harley. Τέλος μια τρίτη ομάδα, περιμένει να δει… και να κρίνει.

Όποια άποψη και να υποστηρίζετε, το μόνο σίγουρο είναι πως σύντομα θα έχουμε νέα σχετικά με το δρόμο που θα ακολουθήσει η εταιρεία με τους πιο φανατικούς αναβάτες.

Τσικ – Τσικ…